Kada i kako se odvajaju poslovne godine?
Poslovne godine odvajaju naši djelatnici. Korisnicima koji redovito plaćaju mjesečnu podršku za održavanje programskih rješenja, otvaranje nove poslovne godine je besplatno dok se korisnicima koji nemaju ugovoreno održavanje programskih rješenja šalje ponuda. Kada želite da Vam se odvoji poslovna godina, kontaktirajte nas i dogovoriti ćemo se za termin. Poslovnu godinu nije potrebno odvajati 01.01., dovoljno je samo da se u parametrima aplikacije promijeni godina i može se raditi isto kao što se radilo i u protekloj godini. Ukoliko ima potrebe za knjiženjima u prethodnoj godini, nije potrebno vraćati parametre, dovoljno je samo da se kod unosa dokumenata odabere godina. Važno je napomenuti da prenosimo stanja kakva je pripremio korisnik, stoga je prije samog odvajanja potrebno temeljito provjeriti Vaša stanja.
Koje je provjere potrebno izvršiti prije odvajanja poslovne godine?
Korisnici moraju pripremiti slijedeće podatke:
Financijsko knjigovodstvo
Robno knjigovodstvo
Financijsko knjigovodstvo
- uskladiti glavnu knjigu i zatvoriti klase 4 i 7 (postoji automatika)
- proknjižiti sve izvode iz stare godine i povezati salda konto, te povezati nepovezane račune
Robno knjigovodstvo
- uskladiti zalihu (proknjižiti inventure i nivelacije)
- na ispisu zalihe 31.12. ne bi smjelo biti stavaka sa zalihom manjom od nule
- ažurirati nabavne cijene (da bi bile ispravne, zaliha ne bi smjela ulaziti u minus - prema potrebi ispraviti datume ulaznih dokumenata)
- pustiti kreiranje nivelacija prema potrebi (postoji automatika)
Projektiranje novih personaliziranih lista u programskom rješenju?
Kontaktirajte nas. Pomoći ćemo vam pronaći postojeću listu koja bi zadovoljila vaše potrebe. Ukoliko takva lista ne postoji u aplikaciji, izradit ćemo projekt prema vašem zahtjevu. Ovisno o obujmu zahtjeva i o tome poklapa li se zahtjev sa konceptom aplikacije, poslat ćemo Vam ponudu za doradu aplikacije. Nakon dogovora, pristupa se doradi aplikacije. Sve gore navedeno vrijedi ukoliko korisnik plaća mjesečnu podršku za održavanje programskih rješenja, a ovisno o visini održavanja, odobrava mu se popust.
Koje su prednosti plaćanja mjesečne podrške?
Mjesečna podrška za održavanje programskih rješenja ugovara se sa korisnikom (pisanim ugovorom) ovisno o obujmu instaliranih programskih rješenja našeg poduzeća i broju računala, modula, poslovnica/poduzeća na kojima su programska rješenja instalirana. Mjesečna podrška se ugovara kao obavezna u slučaju kad korisnik vodi poslovanje u programskim rješenjima za više poduzeća ili na više računala. Ugovorom je definirano što sve korisnik dobiva i koje su prednosti plaćanja mjesečne podrške.
Najvažnije prednosti za korisnike sa ugovorenom mjesečnom podrškom su:
Najvažnije prednosti za korisnike sa ugovorenom mjesečnom podrškom su:
- besplatna početna instalacija programa
- besplatna početna obuka za rad u aplikacijama (maksimalno 3 sata)
- besplatnu telefonsku i internetsku podršku (prema potrebi se može dodatno dogovoriti i izvan radnog vremena)
- prednost kod podrške i rješavanja problema u odnosu na korisnike koji nisu na mjesečnom održavanju
- besplatne nadogradnje programskih rješenja na nove verzije
- besplatno odvajanje poslovnih godina
- mogućnost svakodnevnog arhiviranja podataka
- popusti na nove zahtjeve prema projektu i zakonske izmjene većeg obima (izmjene u aplikacijama zbog nastupanja
Kako se preuzima nova verzija?
Novu verziju preuzima samo jedan korisnik na jednom računalu, ostali korisnici OBAVEZNO moraju zatvoriti program i pričekati da se preuzme nova verzija. Nakon što je preuzimanje završeno, može se nastaviti s radom na svim računalima.
- U programskom rješenju kliknite na Održavanje - Administracija - Reinstalacija - Reinstalacija programa sa interneta. Preuzmite novu verziju.
- Nakon preuzimanja nove verzije zatvorite i ponovno pokrenite program.
- Kada se prijavite u program, kliknite na Održavanje - Administracija - Reinstalacija - Reinstalacija baze sa interneta. Pokrenite restrukturu baze.
- Kad je restruktura baze završena, ponovno zatvorite i pokrenite program te se prijavite i možete nastaviti dalje s radom.
Potrebna je administracija baze prilikom ulaska u program?
Kontaktirajte nas. Provjeriti ćemo Vašu licencu i prema potrebi Vas uputiti na provjeru service pack datoteka u programu.
- Održavanje - Administracija - Administracija baze - Provjera service pack datoteka
Nabavne cijene nisu realne?
Prosječna nabavna cijena izračunava se tako da se trenutna vrijednost zalihe podijeli s trenutnom količinom na zalihi, tako da je u slučaju izlaza kompletne zalihe skladište količinski i financijski na nuli!
Ulazne nabavne cijene ostaju kakve jesu, dok se na izlazima izračunava prosječna nabavna cijena. Dakle, za ispravan rad sa prosječnim cijenama, ulazi trebaju UVIJEK prethoditi izlazima i zaliha u niti jednom trenutku NE SMIJE BITI MANJA OD NULE!
Ukoliko se desi da zaliha u nekom trenutku bude manja od nule, zbog načina izračuna - cijena dobiva neispravnu vrijednost. U tom slučaju program ipak uzima zadnju prosječnu cijenu, ali to znači da izračun prosječne cijene VIŠE NIJE DOBAR!
Dakle, ukoliko se radi sa prosječnim cijenama, zaliha NE SMIJE ulaziti u minus u niti jednom trenutku zbog NAČINA IZRAČUNA prosječne cijene. Program može pomoći kod nekih situacija, ali ne garantira potpunu točnost cijene, nego samo približnu.
Iako se zaliha vodi uredno, ponekad ipak ostaje vrijednosno "visjeti" zbog zaokruživanja, a to se može riješiti NIVELACIJOM na kraju godine.
Ulazne nabavne cijene ostaju kakve jesu, dok se na izlazima izračunava prosječna nabavna cijena. Dakle, za ispravan rad sa prosječnim cijenama, ulazi trebaju UVIJEK prethoditi izlazima i zaliha u niti jednom trenutku NE SMIJE BITI MANJA OD NULE!
Ukoliko se desi da zaliha u nekom trenutku bude manja od nule, zbog načina izračuna - cijena dobiva neispravnu vrijednost. U tom slučaju program ipak uzima zadnju prosječnu cijenu, ali to znači da izračun prosječne cijene VIŠE NIJE DOBAR!
Dakle, ukoliko se radi sa prosječnim cijenama, zaliha NE SMIJE ulaziti u minus u niti jednom trenutku zbog NAČINA IZRAČUNA prosječne cijene. Program može pomoći kod nekih situacija, ali ne garantira potpunu točnost cijene, nego samo približnu.
Iako se zaliha vodi uredno, ponekad ipak ostaje vrijednosno "visjeti" zbog zaokruživanja, a to se može riješiti NIVELACIJOM na kraju godine.
Izračun RUC-a nije točan!
RUC se izračunava kao razlika između prodajne i nabavne cijene. U trenutku izrade fakture ili računa na kasi, program odmah izračunava RUC. Međutim ukoliko nabavna cijena u tom trenutku nije točna (vidi FAQ "Nabavne cijene nisu realne") jer nisu napravljeni svi ulazi, niti RUC ne će biti točan. Da bi se dobio točan RUC potrebno je riješiti problem sa zalihom (unijeti sve ulazne dokumente koji nedostaju) i pustiti "Ažuriranje nabavnih cijena i RUC-a" gdje će program retroaktivno preračunati nabavne cijene izlaza i novi iznos RUC-a.
Ispis RUC-a ima smisla za izlazne fakture i kasu, no za kontrolu i analizu može se izlistati i RUC za ostale skladišne dokumente.
Ispis RUC-a ima smisla za izlazne fakture i kasu, no za kontrolu i analizu može se izlistati i RUC za ostale skladišne dokumente.
Na ponudama ne ispisuje iznos poreza?
U donešenom Zakonu o PDV-u , rečeno je da se svaki dokumenat na kojem je prikazan PDV smatra obaveznim uvesti u knjige PDV-a. Zbog toga smo iz ponuda maknuli ispise poreza, a ostavili osnovicu i ukupnu vrijednost. Na zahtjeve korisnika otvorili smo novu vrstu dokumenata - predračun gdje se porez iskazuje, ali smo ostavili korisnicima da sami odluče koju vrstu dokumenta će koristiti. Kasnije je Zakon ublažen, te smo omogućili da kod ispisa ponude korisnici sami odluče hoće li ispisivati porez ili ne ("Ispis poreza...").
Konačna maloprodajna cijena nije ista početnoj na maloprodajnoj fakturi!
Kod faktura program mora zadanu MPC pretvoriti u VPC zbog izračuna rabata koji se računa na veleprodajni iznos. Prilikom ponovnog dodavanja poreza može se dogoditi da cijena nije ista početnoj jer je VPC bila zaokružena na dvije decimale.
primjer:
MPC:200,00kn (13%PDV+3%PP)
VPC: 172,41kn
PDV: 22,41kn
PP: 5,17kn
KONAČNA CIJENA: 199,99kn!!!
rješenje:
Uključiti parametar Korekcija PDV-a (sekcija Izlazne fakture).
posljedica:
Program će računati konačnu cijenu prema iznosima a zaokruživati tek na kraju, pa se može desiti da suma PDV-a po stavkama ne daje ukupni iznos PDV-a koji je "namješten".
VPC: 172,41kn
PDV: 22,42kn
PP: 5,17kn
KONAČNA CIJENA: 200,00kn!!!
primjer:
MPC:200,00kn (13%PDV+3%PP)
VPC: 172,41kn
PDV: 22,41kn
PP: 5,17kn
KONAČNA CIJENA: 199,99kn!!!
rješenje:
Uključiti parametar Korekcija PDV-a (sekcija Izlazne fakture).
posljedica:
Program će računati konačnu cijenu prema iznosima a zaokruživati tek na kraju, pa se može desiti da suma PDV-a po stavkama ne daje ukupni iznos PDV-a koji je "namješten".
VPC: 172,41kn
PDV: 22,42kn
PP: 5,17kn
KONAČNA CIJENA: 200,00kn!!!
Kako knjižiti avanse?
1. Knjižiti IZVOD - uplatu avansa u SK (preko GK ili direktno), za broj računa staviti prepoznatljivu oznaku (npr. AV0035, A9999 ili sl.).
SK -iznos avansa se knjiži na potražnu stranu partnera (konto 2300 je označen kao K)
2. Izrada AVANSA - povezati se s uplatom pritiskom na gumb "VEZA S UPLATOM..!". Program zatvara UPLATU i AVANS u SK sa brojem AVANSA (KONTO mora biti isti !).
Knjiženje SK: u salda konto se knjiži sa istim kontom kao i izvod (2300) na dugovnu stranu, da se avans zatvori.
GK: Na konto za osnovicu možete staviti konto s kojim želite pratiti avanse u glavnoj knjizi (TAJ KONTO ne smije biti salda-kontni jer onda dolazi do problema kod praćenja salda konta i PDV-a!!!). Radi lakše kontrole UPIŠITE ŠIFRU PARTNERA. Nakon knjiženja, u SK je avans zatvoren, u PDV ulazi porez, a u glavnoj knjizi (pregled po kontima) vidljivo je da je avans nefakturiran.
3. Kod izrade fakture OBAVEZNO navesti vezu s avansom. Faktura se normalno knjiži u SK (direktno ili preko sheme na 1200 ili slično) .Program automatski radi STORNO i zatvara sa fakturom SK! (Konto mora biti isti!), shema knjiženja za storno mora biti upisana u šifrarniku dokumenata pod fakturom!
Nakon knjiženja fakture u GK, program otvara odmah i shemu za storno avansa, zatvara fakturu u SK (djelomično ili u potpunosti). Avansi koji su već povezani sa fakturom, mogu se povezati PONOVNO (u slučaju da više faktura zatvara jedan avans). Program će javiti da je avans već povezan, ali je moguće nastaviti dalje. U slučaju da se jednom fakturom zatvara VIŠE AVANSA, odaberite i ostale avanse.
Iznos za storno moguće je promijeniti u slučaju da se radi račun za dio avansa. U tom slučaju kod iduće fakture, program će ponuditi ostataka avansa.
Knjiženje: Faktura se knjiži standardno, uz konto i protukonto za avans (nije nužno). Nakon toga otvara se knjiženje storno avansa. Obavezno stavite na salda-kontni konto ukupni iznos NA DUGOVNU STRANU U MINUS, da se salda konto dobro zatvore!!!
Ako pratite otvorene avanse preko GK, stavite taj konto i šifru poslovnog partnera.
SK -iznos avansa se knjiži na potražnu stranu partnera (konto 2300 je označen kao K)
2. Izrada AVANSA - povezati se s uplatom pritiskom na gumb "VEZA S UPLATOM..!". Program zatvara UPLATU i AVANS u SK sa brojem AVANSA (KONTO mora biti isti !).
Knjiženje SK: u salda konto se knjiži sa istim kontom kao i izvod (2300) na dugovnu stranu, da se avans zatvori.
GK: Na konto za osnovicu možete staviti konto s kojim želite pratiti avanse u glavnoj knjizi (TAJ KONTO ne smije biti salda-kontni jer onda dolazi do problema kod praćenja salda konta i PDV-a!!!). Radi lakše kontrole UPIŠITE ŠIFRU PARTNERA. Nakon knjiženja, u SK je avans zatvoren, u PDV ulazi porez, a u glavnoj knjizi (pregled po kontima) vidljivo je da je avans nefakturiran.
3. Kod izrade fakture OBAVEZNO navesti vezu s avansom. Faktura se normalno knjiži u SK (direktno ili preko sheme na 1200 ili slično) .Program automatski radi STORNO i zatvara sa fakturom SK! (Konto mora biti isti!), shema knjiženja za storno mora biti upisana u šifrarniku dokumenata pod fakturom!
Nakon knjiženja fakture u GK, program otvara odmah i shemu za storno avansa, zatvara fakturu u SK (djelomično ili u potpunosti). Avansi koji su već povezani sa fakturom, mogu se povezati PONOVNO (u slučaju da više faktura zatvara jedan avans). Program će javiti da je avans već povezan, ali je moguće nastaviti dalje. U slučaju da se jednom fakturom zatvara VIŠE AVANSA, odaberite i ostale avanse.
Iznos za storno moguće je promijeniti u slučaju da se radi račun za dio avansa. U tom slučaju kod iduće fakture, program će ponuditi ostataka avansa.
Knjiženje: Faktura se knjiži standardno, uz konto i protukonto za avans (nije nužno). Nakon toga otvara se knjiženje storno avansa. Obavezno stavite na salda-kontni konto ukupni iznos NA DUGOVNU STRANU U MINUS, da se salda konto dobro zatvore!!!
Ako pratite otvorene avanse preko GK, stavite taj konto i šifru poslovnog partnera.
Kako knjižiti ulazne avanse?
Najidealnija situacija je kada se radi o istom mjesecu - jednostavno se proknjiži isplata prema izvodu -broj računa 9999, i onda kada dođe račun -proknjiži se u ulazne račune i zatvori ručno u SK.
Ako su u pitanju različiti mjeseci, potrebno je otvoriti novu vrstu knjiženja (ako već ne postoji) za ulazne avanse -npr UP- ufa predujam - vrsta -ulazna faktura.
Prvo se napravi UP u ulaznim računima i zatvori sa avansom kod knjiženja izvoda. Kada dođe račun, knjiži se na UFA, ali onda treba napraviti i storno predujma - isto u ULAZNIM RAČUNIMA, al otvori se treću vrstu -npr UPS - ufa predujam storno i knjiži se u minus. Na SK se zatim ručno zatvara - dakle UP i Z (izvod) se zatvaraju, te UFA i negativni UPS.
Ako su u pitanju različiti mjeseci, potrebno je otvoriti novu vrstu knjiženja (ako već ne postoji) za ulazne avanse -npr UP- ufa predujam - vrsta -ulazna faktura.
Prvo se napravi UP u ulaznim računima i zatvori sa avansom kod knjiženja izvoda. Kada dođe račun, knjiži se na UFA, ali onda treba napraviti i storno predujma - isto u ULAZNIM RAČUNIMA, al otvori se treću vrstu -npr UPS - ufa predujam storno i knjiži se u minus. Na SK se zatim ručno zatvara - dakle UP i Z (izvod) se zatvaraju, te UFA i negativni UPS.