Fiskalizacija 2.0

Fiskalizacija 2.0

Pred nama je značajna promjena u poslovnom okruženju koja će utjecati na sve poduzetnike u Hrvatskoj. Fiskalizacija 2.0 donosi potpuno novi način izdavanja računa između poslovnih subjekata te njihovog izvještavanja prema Poreznoj upravi. Fiskalizacija 2.0 predstavlja nadogradnju postojećeg sustava fiskalizacije koji će proširiti obvezu fiskalizacije i na bezgotovinske račune i transakcije između poduzetnika (B2B sektor). Svaki izlazni račun će se izdavati u elektroničkom obliku (eRačun) koji će se automatski slati kupcu i Poreznoj upravi.

Projekt je dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a pod vodstvom je Ministarstva financija i Porezne uprave. Nova fiskalizacija postaje obvezna od 01. siječnja 2026. godine.

Najvažnije promjene po fazama
koje donosi Fiskalizacija 2.0

Faza testiranja - od 01. rujna 2025.
  • Ukida se fiskalizacija popratnih dokumenata
  • Ukidaju se čekovi kao način plaćanja (obje stavke su već implementirane u Knjigovodstveno informacijski poslovni sustav - KIPOS, nije potrebna korisnička intervencija)
1. faza - od 01. siječnja 2026.

FAKTURE se moraju slati kao eRačun, a putem eRačuna će proći Fiskalizaciju 2.0.
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije
  • Obveza zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike i slobodna zanimanja koja nisu u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije
  • Obveza zaprimanja eRačuna za državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika

  • Isporuka i stjecanje na području EU; UVOZ i IZVOZ i strane poslovne jedinice u Hrvatskoj, registrirane za potrebe PDV-a nisu obuhvaćeni.
2. faza - od 01. siječnja 2027.
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za trgovačka društva te obrtnike i slobodna zanimanja koja nisu u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika
3. faza - od 01. srpnja 2030.  - potrebna naknadna usklađenja propisa
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna na EU tržištu

Fiskalizacija 1.0/Fiskalizacija 2.0

1. FAKTURE koje glase na fizičku osobu, bez obzira na način plaćanja, od 01.01.2026. potrebno je fiskalizirati kao da je u pitanju gotovina - Fiskalizacija 1.0.

2. U slučaju da ne posjedujete certifikat za Fiskalizaciju 1.0, a izrađujete fakture za fizičke osobe, potrebno je nabaviti certifikat na FINI te se javiti našoj korisničkoj podršci za uključenje certifikata Fiskalizacija 1.0.

3. Napominjemo da se RAČUNI KASE, FAKTURE s načinom plaćanja GOTOVINA, KARTICE fiskaliziraju i dalje na stari način (fiskalizacija 1.0).

4. Isto tako, R0 korisnici nisu obvezni provoditi Fiskalizaciju 2.0 od 01.01.2026. - za njih obveza počinje od 01.01.2027., ali su obvezni zaprimati eRačune od drugih poslovnih subjekata.

Što trebate učiniti do 01.01.2026. (najkasnije) kako bi bili spremni za Fiskalizaciju 2.0?

1. Kontaktirajte naše partnere iz tvrtke Moj eRačun/mer
Ukoliko nemate ugovorenu uslugu slanja eRačuna s tvrtkom Moj eRačun/mer, potrebno je ugovoriti istu (Knjigovodstveno informacijski poslovni sustav - Kipos trenutno automatski šalje eRačune preko navedenog informacijskog posrednika). Ukoliko će biti dostupno i slanje putem drugih informacijskih posrednika, o tome ćemo vas obavijestiti. Nakon ugovaranja usluge s Moj eRačunom, potrebno je kontaktirati našu korisničku službu za uključenje usluge u programskom rješenju.

U slučaju da već imate ugovorenu uslugu slanja eRačuna s tvrtkom Moj eRačun/mer, obratite im se u vezi prijave Pristupne točke. Preporučamo da s tvrtkom Moj eRačun/mer odmah ugovorite i e-Arhivu.
2. Preuzmite najnoviju verziju programa Kipos (Knjigovodstveno informacijski poslovni sustav)
Kako bi bili u toku sa svim promjenama u Zakonu i novostima koje uvodimo u
naša programska rješenja.
3. U programu Kipos povežite KPD oznake sa šiframa robe
Od 01.01.2026. godine prilikom slanja eRačuna obavezno je imati povezane šifre proizvoda sa KPD oznakama. U šifrarniku robe povežite šifre robe sa šesteroznamenkastom KPD oznakom. Povezuju se samo šifre koje će se koristiti na fakturama (nema potrebe za povezivanjem npr. repromaterijala koji se ne prodaje).
4. U programu Kipos unesite e-mail adrese vaših partnera na koje će se slati eRačuni
U šifrarniku poslovnih partnera popunite polje za slanje eRačuna sa e-mail adresom na koju će se slati eRačun. Pomoću odabira gumba eRačun provjera, moguće je provjeriti i preuzeti e-mail adresu koju je korisnik prijavio u Registar na portalu moj-eracun. 
5. U programu Kipos označite korisnike koji su fizičke osobe
U šifrarniku poslovnih partnera označite korisnike koji su fizičke osobe/krajnji kupci jer se za njih ne primjenjuje Fiskalizacija 2.0 i obavezno slanje eRačuna, već Fiskalizacija 1.0 (bez obzira na odabrani način plaćanja).