Fiskalizacija 2.0

Fiskalizacija 2.0

Pred nama je značajna promjena u poslovnom okruženju koja će utjecati na sve poduzetnike u Hrvatskoj. Fiskalizacija 2.0 donosi potpuno novi način izdavanja računa između poslovnih subjekata te njihovog izvještavanja prema Poreznoj upravi.

Fiskalizacija 2.0 predstavlja nadogradnju postojećeg sustava fiskalizacije koji će proširiti obvezu fiskalizacije i na bezgotovinske račune i transakcije između poduzetnika (B2B sektor). Svaki izlazni račun će se izdavati u elektroničkom obliku (eRačun) koji će se automatski slati kupcu i Poreznoj upravi. Projekt je dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a pod vodstvom je Ministarstva financija i Porezne uprave.

Nova fiskalizacija postaje obvezna od 01. siječnja 2026. godine.

Najvažnije promjene po fazama koje donosi Fiskalizacija 2.0

1. faza - od 01. siječnja 2026.
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za porezne obveznike u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije
  • Obveza zaprimanja eRačuna za trgovačka društva, obrtnike i slobodna zanimanja koja nisu u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije
  • Obveza zaprimanja eRačuna za državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika
2. faza - od 01. siječnja 2027.
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za trgovačka društva te obrtnike i slobodna zanimanja koja nisu u sustavu PDV-a za tuzemne transakcije
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna za državni proračun i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te proračunske i izvanproračunske korisnike upisane u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika
3. faza - od 01. srpnja 2030.  - potrebna naknadna usklađenja propisa
  • Obveza izdavanja i zaprimanja eRačuna na EU tržištu

Važno!

U programskom rješenju KIPOS (knjigovodstveno informacijski poslovni sustav) već postoji mogućnost slanja i zaprimanja eRačuna (informacijski posrednik - Moj eRačun/Mer).

Također, postoji mogućnost upisivanja KPD oznaka u šifrarniku robe. Potrebno je šifre robe povezati sa šesteroznamenkastom KPD oznakom. Povezuju se samo šifre koje će se koristiti na fakturi (nije potrebno povezivati repromaterijal koji se ne prodaje).